De Bond van Leraren (BVL) en de Alliantie voor Leerkrachten (ALS) hebben voor a.s dinsdag 10 januari 2017 een oproep gedaan aan de leerkrachten voor een algemene ledenvergadering omstreeks 10 uur in de ochtend in theater Unique.

Tijdens deze algemene ledenvergadering wil de voorzitter van de Bond van Leraren, Wilgo Valies, een duidelijke standpunt innemen tegen het mutatiebeleid van leerkrachten en de bejegening van leerkrachten.

Actie te O.S. Uitkijk

De leerkrachten van de A.R Leeuwinschool en de O.S Uitkijk waren namelijk afgelopen vrijdag in actie gegaan vanwege het feit dat ze het oneens waren omtrent het mutatiebeleid die de Minister van Onderwijs, Robert Peneux, zou hebben uitgevoerd. De voormalige schoolleiding die het al jaren goed gedaan heeft, werd vervangen door een nieuwe leidinggevende.

Wilgo Valies vindt ook dat de leerkrachten het recht hebben om meer informatie te krijgen omtrent de herwaardering die per 1 oktober zou ingaan, maar dat er zonder inspraak van beide partijen deze eenzijdig is uitgesteld door de regering.

De onderhandelaars van de regering zouden wel besloten hebben met de directeuren van scholen te praten, maar voorzitter Wilgo Valies gaf aan dat de regering de vakbonden niet zomaar kunnen overslaan, omdat de overeenkomst met de regering en vakbonden is getekend en niet alleen met de directeuren.